donderdag 9 april 2015

It's her party!

Na vorige keer in één blog alle aangedragen onderwerpen gebruikt te hebben zal een nieuwe weer echt van mezelf af moeten komen. Na Aapje en Boef is onze grote dame weer eens aan de beurt. Alweer bijna acht jaar. Hoe cliché het ook klinkt, met kinderen gaat de tijd ook echt ontzettend snel.

Met het naderen van de verjaardag moet er natuurlijk ook weer een feestje gepland worden. Want hoewel onze dame te groot wordt voor een indoor speeltuin, te groot voor een feestje nog lang niet.

Gelijk brengt dat een nieuw probleem mee. Of uitdaging, net hoe je het wil zien. Want wat is nu echt een leuk feestje voor een meisje van acht? Als we het aan haarzelf vragen komt er weinig nuttige informatie uit. Wat haar beste vriendinnetje als feestje had was leuk, maar dat is dus al gedaan.
Eigenlijk weet ze maar één ding zeker. Ze wil niet naar een indoor speeltuin.

Wat hebben we verder allemaal voorgesteld? Een workshop mozaïek zodat iedereen ook nog wat moois mee naar huis zou kunnen nemen? Bowlen en daarna gourmetten? Het werd lauw ontvangen. Het is leuk, maar niet leuk genoeg.

En dus speuren we het internet af naar nog meer feest-ideeën. Langzaam vallen er steeds meer dingen af. De natuur in? Dat is niks voor onze Diva. Stel dat ze vies wordt.
Een Eet-workshop?  Waarbij je dingen gaat proeven? Ik denk niet dat we haar daar een plezier mee zullen doen. Nagel workshop, visagie, GPS-speurtocht, Gamen & Sporten, grafitti-feestjes en fotoshoots. Hoe verder ik vorder in mijn zoektocht des te mooier worden de feestjes. Gelijk met het mooie gaat ook de prijs omhoog. Als een recensie aangeeft dat € 140,00 een mooi betaalbaar en uitgebreid feestje oplevert voor zes kinderen ben ik in staat de handdoek in de ring te gooien!
Is dit serieus? Blijkbaar.
Natuurlijk realiseer ik me ook dat een feestje buitenshuis gewoon geld kost. En dat wil dochterlief wel graag. Niet thuis. Maar € 140,00 voor anderhalf à twee uur. Ik mocht willen dat ik dat uurloon had.

En dan nog het cadeau. Net zo nuttig als dochterlief is met het aangeven wat voor feestje ze wil, komt er ook geen informatie los over een cadeau wat haar gelukkig zou maken. Van een dag shoppen, naar sieraden, gaatjes in de oren (geloof me, daar kan ik een compleet blog mee vullen), knutselspulletjes ook hier gaat ze alle kanten op. Alles is leuk.

Ik ga er nog even hard over nadenken. Zowel over dat feestje als het cadeau. Gelukkig hebben we nog heel even de tijd tot het echt zover is. Ik heb goede hoop op een geslaagde verjaardag.

Alle tips zijn welkom!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten