woensdag 12 maart 2014

De tweede helft...

...van de 30.

Eind februari ben ik jarig. Dit jaar had ik besloten om mijn verjaardag niet te vieren. Wel had ik een vrije dag opgenomen. Het was al de standaard papa-dag, dus manlief was ook thuis. Want tussen niet vieren en er een relaxte dag van maken zit een wereld van verschil.
Na de oudste kinderen naar school gebracht te hebben, heeft manlief mij en onze jongste opgehaald en zijn we op pad gegaan. Want geen feestje geven da´s één ding, maar mijn man vond het niets om mijn 35ste verjaardag helemaal, zonder iets van speciale aandacht, te laten passeren.

Aapje hebben we bij oma mogen brengen. Een cadeautje, want een paar uur met z´n twee gewoon lekker kunnen winkelen is wel heel fijn. Geen scheidsrechter hoeven zijn en maar hopen dat er niks gesloopt wordt in de winkel. Doe daarbij felicitaties en koffie met een, onverwacht, stuk verjaardagstaart en ik voelde me al super jarig. Omdat we onze grote dame en knul zouden laten overblijven hadden we tot zo twee uur de tijd. Eenmaal de koffie op gingen we dan ook snel op stap.

Hubbie had al gezegd dat ik een mama-sieraad uit mocht zoeken. Nu had ik heel veel moois gezien, maar kwam nog iets anders tegen. Een Quoins hanger. Aan mijn man laten zien en die vond het ook wel wat. We hadden dus voor mijn verjaardag al gekeken waar deze verkocht werden. Ik kan je verzekeren dat dat nog best tegenvalt qua verkooppunten, buiten de webshops om. Maar we hadden geluk, in de buurt zijn de Quoins te krijgen. Dus hup in de auto en erop af!

Twee juweliers. Één met de originele Quoins en één met een alternatief. Eerst bij de "alternatieve" gekeken, maar ik was gewoon te nieuwsgierig naar wat ik al op de internet gezien had. Bij juwelier Damas werden we goed ontvangen en kregen we uitleg over het systeem, de opties en mocht ik fijn uitproberen. Heerlijk, niets liever dan het uitzoeken en uitproberen wat mooi staat qua sieraden en juwelen. En er was veel moois!
De keuze voor zilver had ik al gemaakt en na wat wisselen was de Quoin, die mijn Quoin zou worden, snel gekozen.

Nog heerlijk wat op ons gemak rondgelopen en uiteindelijk met onze lunch, heerlijke gebakken kabeljauw, op het huis van oma aangegaan. Daar op ons gemak kunnen eten en toen Aapje eenmaal wakker was op huis aan. Het was zo onderhand tijd om onze oudsten op te halen van school.
Eenmaal thuis zag oudste dochter gelijk wat er voor moois om mijn hals hing. Die heeft er duidelijk oog voor! Van zoon een dikke knuffel en dan ook nog de mooiste verjaardagstekeningen die ooit gemaakt zijn van allebei gekregen.

Op donderdag moet ook de zwemles gevolgd worden en dit keer mochten we de laatste 10 minuten kijken. Dubbelfeest! Voor de kinderen, maar ook voor mij. Normaliter zit ik gewoon op mijn werk en krijg ik hier dus niks van mee.

Als verrassing hebben we de dag afgesloten met een etentje. Bij de Gouden M! Want waar doe je je kinderen anders een plezier mee? En als zij blij zijn… Juist, zijn wij het ook!
Alle drie hebben ze heerlijk zitten eten, waarbij onze Uk het eruit deed zien alsof ze in een sterrenrestaurant te gast was. 

Thuis gekomen lag alles onder de 7 jaar al snel op bed en toen hebben man en ik nog geproost. Op de geweldige dag die mijn 35ste verjaardag was. Ik had me geen fijnere dag kunnen wensen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten