donderdag 20 maart 2014

Is het lang geleden, is het lang geleden...

Nou ja, lang? Inmiddels is het alweer bijna een jaar geleden. 
Zo’n elf maanden geleden ben ik begonnen met het opschrijven en delen van mijn dagelijkse dingen, de avonturen van Muis, Boef en Aapje, en andere zaken die ik de moeite waard vind.

Als ik zo zelf soms eens teruglees moet ik regelmatig lachen. Terugdenkend aan mijn eigen ervaringen, herinneringen over een kleine Boef en al zijn uitspraken, de unieke persoontjes die onze dochters zijn en ga zo maar door.
Eigenlijk vormt het een geweldig mooi kijkje in mijn leven over het afgelopen jaar. En dan vooral over hoe ons gezin reilde en zeilde. Of misschien beter reilt en zeilt! Want we gaan gewoon stug door.

Voor komend jaar staan er ook alweer genoeg leuke dingen op de planning en hebben ook alweer een aantal zaken plaatsgevonden. 

Ons huishoudelijke machinepark is inmiddels weer uitgebreid met een werkende droger en vaatwasser.

Na een jaar gesappel met wasrekken en heel veel vocht in huis kan ik sommige zaken gewoon weer in de wasdroger mikken en vervolgens het apparaat aanslingeren. De grootste moeite die ik me moet getroosten in het leegmaken van het pluizenfilter en de condensbak. Het zal jullie niet verbazen, ik loop graag de trap af om die bak te legen.

De vaatwasser is nog zo’n luxe. Begonnen we met gezellig kneuterig samen de vaat doen. Na een half jaar was er steeds minder over van dat gezellige. Hielden we het aanrecht in oktober schoon en netjes. Uiteindelijk konden we ons er haast niet meer toe zetten. De vaat doen kost ons gemiddeld een uur tot anderhalf uur per dag als je een gezin van vijf hebt.
Met het werken erbij, kinderen van en naar school en kinderdagverblijf, eten enzovoort bleef er bar weinig tijd over voor jezelf om iets te doen in de avonduren. Als het dan ook nog eens het verplichte wasvouwen is omdat je anders geen waslijn meer over hebt om je spullen te drogen aan te hangen, dan kun je je voorstellen hoe ik af en toe heb staan mopperen. En mopperen, ja dat is de understatement van 2014 in dit specifieke geval.

De vakantie is ook gepland. Wisten we in het eerdere blog niet waar naar toe, de keuze voor hetzelfde park als vorig jaar is alweer even geleden gemaakt. Wel hebben we nog de voorkeur voor het huisje doorgegeven om eindelijk een iets luxer interieur te hebben. Speelgoed nemen we wel van huis mee, of halen we bij de plaatselijke Action, maar misschien dat papa en mama nu ook eens fatsoenlijke hangbanken hebben. En een televisie groter dan 50 cm. Mocht één van mans favoriete films op televisie komen heeft hij in ieder geval geen verrekijker nodig om deze te kunnen kijken en hoeft hij niet bang te zijn in zijn slaap van de bank af te rollen. Trek de popcorn maar uit de kast!

We zijn al plannen voor in de vakantie aan het maken. Naast een Qbuzz-tour, zit een bezoekje aan oom en tante er hopelijk in. Daarbij is Boef al aardig dol gemaakt over de motoren van oom en grote neef! Kleine Motorman.
Er werd al een optie genomen op de ”achtbanen” door Boef en Muis. Een dag Drouwenerzand mag duidelijk niet ontbreken, zwemmen in het zwembad, spelen op de speelzolder en verder kunnen we het zo gek maken als we willen. Misschien dat mama wel weer pannenkoeken gaat bakken om half 8’s ochtends?! Wie weet!
Vorig jaar was het een heerlijke vakantie en we kijken er nu alweer naar uit met z’n allen.

In huis moet er nog wel wat gebeuren. In gedachten heb ik de beneden verdieping al menigmaal verbouwd. Alles waar ik me aan irriteer eruit gegooid.  En dus bleef ik, in gedachten, met een lege woonkamer zitten...
Al 500 kleuren heb ik, in mijn dromen tenminste, op de muur gesmeerd. En misschien gaat hier toch ook eens echt iets mee gebeuren. Blijft het eens niet bij dromen.
Het feit dat het plafond opnieuw gestuct, en daarna dus gewit) zou moeten worden weerhoudt ons ervan om dat grote stuk aan te pakken. Maar het idee om eens een andere kleur te hebben, al is het maar op één wand. En om toch eens op zoek te gaan naar andere raambekleding. En, en, en…
Het verlanglijstje is zo groot.

Voor nu zijn de eerste stappen weer gezet en de plannen gemaakt. Er zal vast nog een heleboel bijkomen. Ik houd jullie op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten