woensdag 15 januari 2014

Party!!!

Op een moment waar ik eigenlijk nog even door moet zak ik in… Het is tien over negen in de ochtend en de voorbereidingen van een kinderfeestje behoren in volle gang te zijn.

Inmiddels heb ik vanochtend met supermamakrachten zoonlief in bedwang moeten houden. Het aankleden, eten, tandenpoetsen en schoenen aantrekken heeft ervoor gezorgd dat ik bijkans mijn stem kwijt ben. Luistermodus staat duidelijk uit bij kleine Boef. Daarentegen staat de stuiter-en-ik-heb-lak-aan-mama-modus op overdrive. Dodelijk vermoeiend voor zowel hem als mij.

Wil ik niet boos worden, probeer ik mijn coole mamahouding vast te houden, na tien keer de vraag of hij zich aan wil kleden staat ook bij mij het schuim op de lippen. Na een kwartier loopt hij nog in zijn blote billen te wauwelen over zijn feestje. Ja, te wauwelen. Want iets samenhangends komt er niet eens meer uit.

Uiteindelijk heb ik hem zo ver en werken beide meiden ook een beetje mee. Zo goed zelfs dat ik het hele spul op tijd op de plek van bestemming weet af te leveren. Aapje besluit mama niet te tergen en neemt met een grote lach afscheid. Gelukkig want mama’s zenuwen kunnen niet veel meer hebben. Door naar school. Oudste Muis een kus en die loopt zelfstanding naar de klas.

En dan de stop bij de klas van onze vent. Hier gieren de zenuwen helemaal door het lijfje van onze kleine, grote boef! Mama noteert nog even wat adressen en telefoonnummers… Altijd handig voor het thuisbrengen en in geval van nood. De kleine man weet niet meer waar hij het zoeken moet.
Geprobeerd hem te instrueren, hoewel ik denk dat de juf in deze meer indruk maakt, en naar huis.

Hier maar eerst het koffiezetapparaat aangeslingerd en een was gedaan. En nu… Nu hoor ik eigenlijk spullen te verzamelen en om in een koeltas te kunnen doen straks.
Nou, die koeltas kan ik zo snel niet vinden en gezien het gebrek aan bevroren koelelementen betwijfel ik of een en ander gaat werken. En precies dat, dat was het moment dat ik om tien over negen al besloot om de laptop te pakken en even iets voor mezelf te doen in de vorm van een blog. Uiteraard met vers gezette koffie.

Even relativerend.
Zouden kinderen niet net zo blij zijn met lauwe Wicky als ze tijdens het spelen snel wat willen drinken? Dat wij zelf lauwe cola hebben, dat is minder handig (manlief kan nogal kieskeurig zijn), maar daar heb ik misschien nog wel een oplossing voor.
Is het echt noodzakelijk dat chips en spekkies in een koeltas gestopt worden?
Gaan we die kinderen überhaupt zien als we ze loslaten in een indoor-speeltuin?

Inmiddels is het een half uur later en ben ik ervan overtuigd dat het allemaal wel los zal lopen. Kijken of ik straks manlief daar ook van kan overtuigen als hij thuis is. Ik ga afsluiten, nog een kop koffie nemen, spullen verzamelen, misschien nog een afwasje doen en de woonkamer wat aan kant krijgen en dan…

Dan gaan we een feestje vieren!!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten