donderdag 1 januari 2015

2015

Daar zitten we dan op deze eerste januari. We hebben de feestdagen overleefd. De kerstbomen zijn opgeruimd, de kerstversiering ligt op zolder en een deel van de slingers voor een grote-mensen-feestje voor zoonlief hangt al. De huiskamer is weer aan kant. Ons kennende is dit slechts een tijdelijke staat, maar toch zijn we trots op alle activiteit die we tentoongespreid hebben vandaag en zijn we nu aan het uitbuiken op de bank.

Voornemens zijn leuk, maar eigenlijk geloof ik daar niet zo in. Want waarom zou het stoppen met roken wel lukken als je het start op 1 januari, maar als je besluit de sigaretten al in december aan de kant te gooien niet? Daar is geen reden voor. Dat sporten dat iedereen besluit te gaan doen aan het begin van het nieuwe jaar, heeft dat zoveel meer effect dan halverwege het jaar? Om over alle dieet- en lijnvoornemens nog maar te zwijgen.

Bovenstaande kan ik overigens allemaal al afstrepen. En niet als voornemen van een bepaald jaar. Nee, gewoon omdat ík dat wilde. Op dat moment.

Ik kan echt zeggen dat ik nog nooit zo fit en gezond ben geweest in mijn leven als nu.
Ondanks drie zwangerschappen ben ik slanker dan ooit. Ik ben alweer zo’n drie-en-een-half jaar gestopt met roken. De crosstrainer is mijn grote vriend in de sportschool. De “runnershigh” die ik met gewoon hardlopen nooit meegemaakt heb, die is wel binnen handbereik op een crosstrainer. Gewoon dopjes in de oren, muziek aan en gaan. Verstand op 0.

Denk nu niet dat ik de grootste gezondheidsfanaat ben die er ooit is geweest. Want zoals gezegd, ben ik nu ook echt aan het uitbuiken. Heb ik genoten van heerlijke wijnen, lekker eten, Franse kazen. De sportschool  stond even in de wacht, hoewel de eerste kilometers van het nieuwe jaar waarschijnlijk morgen afgelegd zullen worden.

Voor aankomend jaar heb ik dan ook geen echt voornemen. Behalve dan gewoon lekker op deze voet doorgaan. Toch kwam ik een afbeelding tegen die ik met jullie wil delen. Ik zie ze alleen niet als voornemens. Maar als beloftes. Beloftes aan mezelf en aan de mensen om me heen, die me dierbaar zijn.


Voor alle lezers, maak er een juweel van een jaar van! Ik wens jullie veel geluk en gezondheid.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten