woensdag 11 maart 2015

Food!

Een eerdere blog over mijn afvalperikelen wees er al op. Ik hou van eten. Uitgebreid eten. Ook hou ik van een wijntje. Gezellig tafelen. Met vrienden vaak, aangezien onze kinderen over het algemeen nog in de “ieuw“-fase zitten als er een maaltijd op tafel gezet wordt.

Grappend zeggen manlief en ik weleens tegen elkaar dat het maar goed is dat we de loterij nooit winnen. Ik denk dat we ons pensioen, dat we niet meer nodig hebben dan, niet zouden halen. Bloeddruk, cholesterol, gewicht. Alles zou binnen een paar maanden ver boven ons huidig gemiddelde zijn. En dat gemiddelde laat her en der al wat te wensen over.

Vorige week had ik mezelf een weekje sportrust gegeven. Die cappuccino’s op het werk werden weer vaker getapt en ook de traktaties, snoep en chocolade werd weer vaker genuttigd. En hoewel ik niet vind dat ik een verstoorde relatie met eten heb, is het wel zo dat ik me daar niet echt gelukkig onder voelde.

Deze week hebben we dan ook een planning gemaakt waarin het gros van de maaltijden toch wel gezond te noemen is. Pasta, couscous, soep, de nodige vitamientjes in een salade en dergelijke. Maandag heb ik gesport en ik heb nog minimaal één keer op de planning staan. Dus een goede start om niet alleen mezelf, maar het hele gezin weer op de rit te krijgen.

Nu heb ik onder mijn vrienden een behoorlijk aantal voedselliefhebbers. En toen eenmaal de adviezen via mij over en weer vlogen heb ik een eigen FB-groep aangemaakt. Voor een aantal van mijn vrienden, maar ook weer voor vrienden van die vrienden. Om zo een netwerkje te krijgen van mensen die het leuk vinden om te koken en te bakken.
Om een of andere reden vinden mensen het dan weer lastig om anderen in de groep uit te nodigen. Of hebben zij geen andere food-lovers in hun vriendenkring, maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk.

Gelukkig geven de mensen in de groep wel antwoord als ik een oproepje doe voor lekker maar gezond. Ondanks dat deze nitwit dus niet weet wat AGV voor een afkorting is. Of misschien denk ik dan net weer niet logisch genoeg om de Aardappelen Groente Vlees te herkennen.

In ieder geval heb ik weer twee receptjes te pakken. Gevulde puntpaprika’s en geroosterde courgette. Klinkt lekker en na de pin ontvangen te hebben kan ik zeggen dat het er ook lekker uitziet. Nu kijken of de inkoper van dit huishouden het ook nog ziet zitten om alle ingrediënten bij elkaar te shoppen.

Voor de rest van volgende week ga ik maar eens snel zoeken op Pinterest, in de Allerhande en dergelijke. Want naast het lekker en gezond eten is het ook wel weer eens fijn om dingen uit te proberen in de keuken. Hopelijk krijgen een aantal gerechten dan een drievoudige goedkeur van de kinderen in plaats van een “ieuw”. Ook wel eens prettig voor de chefkok in dit huishouden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten