vrijdag 6 maart 2015

Vergroten van je wereld

Langzaam vergroot ik mijn wereld. Of eigenlijk Tjirls Wereld. Want naast een promotie op eigen Facebook pagina, twitter en pinterest, heeft Facebook er een nieuwe “Community” bij. De Tjirls Wereld Community. Te vinden via https://www.facebook.com/TjirlsWereld?fref=nf.
Vanaf nu worden ook daar linkjes naar nieuwe en soms ook oude blog’s gepost.

Ik heb mijn nieuwe wereld een beetje opgeleukt met een nieuwe profielfoto. Met kop koffie omdat de versie met wijnglas niet terug te vinden was. Daarbij ook een mooie omslagfoto gevonden. Een ouderwetse typemachine die ik, gelukkig voor manlief, niet heb. Zo goed reageert hij niet op geluidjes. De laptop maakt meer dan genoeg lawaai naar zijn bescheiden mening. Het gehele plaatje met de vaasjes om de type machine heen. Zo’n mooi geleefd bureau. Ja, dat schept wel een gevoel waar ik me in kan vinden.

Natuurlijk heb ik mijn eigen pagina geliked. Het kan natuurlijk niet anders dan ik blij ben met mijn eigen schrijfsels. Anders zou ik wel een paar keer nadenken voor ik mijn vertelsels wereldkundig maak. Mijn blog is nu eenmaal publiek bezit, dus ik kan maar beter volledig achter hetgeen ik schrijf staan. En dat doe ik. Met elk stuk.

Verder heb ik een aantal vrienden uitgenodigd om mijn “Nieuwe Wereld” leuk te vinden. Natuurlijk om mijn avonturen onder de aandacht te brengen. Maar eerlijk is eerlijk, het is ook leuk om te zien dat je gelezen en gewaardeerd wordt. En Facebook biedt statistieken. Wel een beetje jammer dat je minimaal 30 likes moet hebben eer je statistiekwaardig bevonden wordt. Alsof de 30+ likes meer waard zijn dan de eerste 30 fans van het eerste uur. Dat is natuurlijk onzin. Wel gaaf dat ik nog maar een paar likes nodig heb om de statistiekstatus te behalen.

Het maken van deze Facebook pagina geeft me ook wel een soort opdracht mee. Want een pagina is leuker als er beweging in zit. Nieuwe blogs, berichtjes en foto's zorgen dat mensen graag terugkomen. Net zoals dat gebeurd als je in het dagelijks leven. Je maakt het gezellig voor mensen die bij je langs komen. Of probeert dat in ieder geval,
Voor mij dus de schone taak om met enige regelmaat van me te laten horen. Dat wordt dus nog scherper om me heen kijken en mijn oor te luisteren leggen naar onderwerpen of zaken waar een blog in zit. Nu ik dit schrijf heb ik gelijk een beeld van een razende reporter voor ogen. Maar wees niet ongerust. Ik zal discreet zijn en jullie namen niet noemen.

Laten we maar eens kijken hoe een en ander zich de komende tijd ontwikkelt. Ik heb er in ieder geval nog steeds veel plezier in!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten